Često postavljana pitanja

Da li Enp sarađuje sa JP Putevima Srbije?

Naša kompanija sarađuje sa Putevima Srbije. Osnovna delatnost je  pružanje usluga elektronske naplate putarina u pripejd i postpejd sistemu, a koja se vrši preko konfigurisanih uređaja za elektronsku naplatu putarina, (tag uređaja). Od strane  JP „Putevi Srbije“, ovlašćeni smo da vršimo usluge distribucije elektronske naplate putarina (ENP)  u PRIPEJD I POSTPEJD sistemu.

Šta je to elektronska naplata putarine?

Elektronska naplata putarine - ENP, predstavlja savremeni model beskontaktnog plaćanja putarine upotrebom uređaja za ENP za odgovarajuću kategoriju vozila.

Šta je to PREPAID?

To je elektronsko plaćanje putarine koje podrazumeva avansnu uplatu sredstava, odnosno dopunu uređaja za ENP na ovlašćenim distributivnim mestima.

Kako da kupim ENP uređaj sa pripejd kreditom?

Pripejd uređaj sa kreditom možete kupiti na nekom od naših maloprodajnih mesta navedenih u spisku  maloprodajna mesta.

Šta je to POSTPAID?

Kupovina i konfigurisanje uređaja za elektronsku naplatu putarine (ENP) u postpaid sistemu dostupno je isključivo za pravna lica sa sedištem na teritoriji Republike Srbije kao i drugim zemljama Evrope. Postpaid sistem omogućava plaćanje nakon potrošnje, odnosno plaćanje računa za prethodni mesec, do 30 u tekućem mesecu. Ukoliko određeno pravno lice želi da postane korisnik elektronske naplate putarine u postpaid sistemu, potrebno je da zaključi ugovor sa  ENP d.o.o.

Da li mogu da zaključim ugovor sa ENP u postpejd sistemu naplate, ako sam fizičko lice, za korišćenje usluge elektronske naplate putarine?

Ne. Ukoliko želite da kao učesnik u saobraćaju (fizičko lice), želite da postanete korisnik usluga elektronske naplate  putarina (ENP) u postpejd sistemu to možete odraditi popunjavanjem elektronske forme na portalu JP Putevi Srbije https://openbalkan-etc.com/#register

Kako da zaključim ugovor sa ENP u postpejd sistemu naplate, ako sam pravno lice, za korišćenje usluge elektronske naplate putarine?

Ukoliko kao učesnik u saobraćaju (pravno lice) želite da postanete korisnik usluga elektronske naplate putarine (ENP) u postpejd sistemu potrebno je da zaključite ugovor sa ENP d.o.o. Zahtev za zaključivanje ugovora, možete realizovati popunjavanjem elektronske forme na portalu https://www.enp.co.rs/. Nakon slanja Vašeg zahteva na naš mejl ili popunjavanja elektronske forme na portalu ENP, javiće Vam se naš zaposleni iz Službe za elektronsku naplatu putarine za postpejd korisnike sa detaljnim informacijama o daljoj proceduri koje je prilično jednostavna i brza, sa minimumom Vašeg angažovanja, kako Vi ne bi trošili vaše dragoceno vreme.

Da li mogu da koristim uslugu elektronske naplate putarine kod vase kompanije, ako već imam tag?

Možete. TAG nam možete poslati poštom ili lično doneti na rekonfiguraciju u prostorije naše firme u ulici Bulevar Peka Dapčevića 25. Rekonfiguracija je obavezna i uslovljena vrstom tehnologije koju koriste JP Putevi Srbije.

Zašto svoj tag treba da šaljem na adresu vaše kompanije?

TAG tehnologiju koju koriste JP Putevi Srbije nije moguće rekonfigurisati daljinskim putem, već isključivo fizički, uz pomoć posebnog uređaja. Svako ko poseduje TAG i želi da plaćanje putarine vrši virmanski (za pravna lica), treba TAG da pošalje ili donese na našu adresu kako bismo ga osposobili za postpaid plaćanje, odnosno rekonfigurisali.

Koliko košta rekonfiguracija postojećeg taga?

Rekonfiguracija postojećeg TAG-a je besplatna.

Da li imam garanciju na nove i postojeće tagove?

Ako kupujete novi TAG kod nas, dobijate važeći fiskalni račun i garanciju na 2 godine, jer je ENP d.o.o. (zvanični distributer TAG-ova Puteva Srbije). Ako imate TAG i donosete ga na rekonfiguraciju, za njega i dalje važi postojeća garancija. Cena tag uređaja po trenutnom zvanično važećem cenoviniku "JP Putevi Srbije" je 2.022rsd.

Da li mogu preneti sredstva koja imam na svom prepaid TAG-u?

Ne možete preneti sredstva koja su Vam ostala na TAG-u od prethodne dopune. Možete da: prvo potrošite sredstva koja imate na tagu, a potom dostavite TAG na rekonfiguraciju u postpaid način plaćanja, ili možemo Vam sav nepotrošeni novac sa postojećih tagova u pripejdu prebaciti na neki drugi prepaid TAG koji ćete koristiti dok ne potrošite ta sredstva na tom tagu.

Da li se TAG-ovi mogu prenositi iz vozila u vozilo?

TAG-ove možete bez ograničenja da prenosite iz jednog vozila u drugo u okviru I kategorije vozila. Ukoliko želite da prenesete TAG u vozilo drugih kategorija (II, III ili IV), neophodno je izvršiti rekonfiguraciju TAG-a.

Gde treba da donesem TAG na rekonfiguraciju?

Na našoj web stranici u strani prodajna mesta možete pronaći listu lokacija na koje možete doneti svoj uređaj na rekonfiguraciju. TAG možete doneti lično ili ga poslati poštom. Nakon rekonfigurisanja TAG Vam se vraća o našem trošku na kućnu adresu koju ste naveli u aplikaciji.

Da li mogu da dobijem popust za za korišćenje ENP postpejd usluge.

Da. Ako račun koji dobijete do 10-tog u mesecu, platite do 21. u tekućem mesecu za korišćenje usluge iz prethodnog meseca, dobićete popust od 6%, na ukupan iznos računa. Podrazumeva se da nemate dugovanja iz prethodnog perioda, a ukoliko ih imate, ostala dugovanja platite sa poslednjim računom i dobićete popust za poslednji račun.

Da kada moram da platim račun za prethodni mesec?

Račun za prethodni mesec, možete platiti do zadnjeg dana u tekućem mesecu.

Da li dobijam račun za korišćenje usluga?

Da. Do 10-og u mesecu dobićete račun na SEF odnosno biće i na Vašoj stranici u Korisičkoj zoni. Slanje računa od strane JP Putevi Srbije može u retkim slučajevima kasniti zbog tehničkih ptroblema.

Da li dobijam izveštaj o prolascima vozila i ostvarenoj  potrošnji?

Da. Na Vašoj korisničkoj strani u Korisničkoj zoni imaćete svakog dana kompletan uvid u Dnevni listig za prolaske vaših vozila i potrošnji iz prethodnog dana. Na istoj strani imaćete,  kvartalne i mesečne listinge prolazaka vaših vozila i ostvarenoj potrošnji. Listing sadrži podatke za prethodni mesec, sa informacijom o  vremenu ulaza, mestu ulaza, vremenu izlaza, mestu izlaza I ostvarenoj potrošnji.

Da li račun i listing prolazaka mogu da vidim na svom korisničkom nalogu?

Da. Prilikom registracije, na svom nalogu imate kompletan uvid u račune, odnosno listing prolazaka sa datumom prolazaka i cenu putarine za svaku vašu potrošnju.

Da li mogu da vidim svoju finansijsku karticu (uplate) na svom korisničkom nalogu?

Da. Prilikom registracije, na zahtev, dobićete Vašu finansijsku karticu. Kartica se ažurira do 30-tog u tekućem mesecu za prethodne mesece.

Koje su prednosti zaključivanja ugovora sa Vašom kompanijom?

Mi ne tražimo kao sredstvo obezbeđenja bankarsku garanciju koja Vas košta i to ne malo ili depozit koji Vam je zarobljen, nego samo blanko menicu, čije pribavljanje zahteva minimum vašeg potrošenog vremena. Pojednostavljena procedura kod sklapanja ugovora i prikupljanja i slanja propratne dokumentacije, korisnički portal gde svakog dana možete pratiti vašu potrošnju i mnogo drugih pogodnosti koje će Vam pružiti prave informacije i olakšati rad.

Koje su mogućnosti mog korisničkog naloga?

Osim dnevnih izveštaja prolazaka vaših vozila I ostvarene potrošnje, na svom nalogu imate kompletan uvid u  knjižnja odobrenja/obaveštenja, dokumentaciju, spisak vaših tagova, mogućnost da naručite novi tag za vaše vozilo, čet komunikaciju sa našim Korisničkim servisom.

Da li je ista cena putarine kada koristim uslugu kod Vaše kompanije?

Naravno. Nemate dodatnih naknada, provizija ili skrivenih troškova. Sve cene su u skladu sa važećim Cenovnikom JP “Putevi Srbije”..

Šta ako želim da raskinem ugovor sa Vama?

Ugovor se zaključuje na 12 meseci, ali Vi možete raskinuti u bilo kojem trenutku, bez ikakavih dodatnih troškova, s tim da morate da izmirite dug za potrošnju koju ste u napravili do raskida ugovora.

Kome mogu da se obratim za pomoć kod aktiviranja naloga?

Za sva pitanja možete da naš korisnički servis pozovete na telefon +381 648260122.